Bieżące informacje

Zabezpiecz swój rower!

Data publikacji 23.04.2024

Sezon rowerowy trwa. Zwiększa się też zagrożenie kradzieżami jednośladów. Jak wynika z doświadczenia policjantów, najwięcej rowerów kradzionych jest z domu - ogródka, garażu, balkonu oraz bagażników dachowych. Wiele niestety jest kradzionych bez trudu, gdyż w ogóle nie są zabezpieczone. Zdarza się, że do rąk złodzieja trafiają takie, które zapięte są w nieodpowiedni sposób np. cienką linką albo łańcuchem, które mogą być łatwo przecięte lub otworzone.

 

Jak zabezpieczyć się przed kupnem kradzionego roweru i przed jego kradzieżą?

  • Kupując rower, zwłaszcza używany, trzeba koniecznie sprawdzić jego numery fabryczne, które są zazwyczaj wybite na ramie i porównać je z podanymi w karcie gwarancyjnej - daje to pewność, że nie kupujemy roweru kradzionego.

  • Jeżeli oferowana cena sprzedaży roweru jest bardzo niska, rozsądnym będzie zrezygnować z transakcji. Decydując się na kupno roweru z tzw. drugiej ręki, jeżeli nie posiada on zazwyczaj karty gwarancyjnej, należy odnotować w umowie kupna - sprzedaży jego numery fabryczne, które mogą okazać się przydatne przy ewentualnym zgłoszeniu kradzieży lub gdy rower był skradziony.
  • Dobrym sposobem na zabezpieczenie roweru przed kradzieżą są najprostsze metody:

  • oprócz oznakowania warto również spisać numer ramy oraz wszystkich innych części roweru (jeżeli takie posiadają) i stworzyć listę części naszego jednośladu,

  • gdy brak numerów fabrycznych, można nanieść wymyślony przez siebie, który zapamiętamy, w warsztacie mechanicznym,

  • przydatne w identyfikacji mogą się okazać wcześniej wykonane zdjęcia pojazdu, a zwłaszcza charakterystycznych elementów,

  • zakupić należy solidny łańcuch i kłódkę, aby przypinać go do trwałego elementu np. budynku, znaku drogowego, parkometru, balustrady, itp,

  • gdy zostawiamy rower przed sklepem, to zawsze w widocznym miejscu, unikać należy miejsc w bramie, za kioskiem, w korytarzu, w piwnicy itp,

  • zawsze łańcuch przekładamy przez ramę roweru i tylne koło (nigdy tylko przez przednie koło),

  • unikajmy jako zapięcie roweru do trwałego elementu cienkich linek, sprężynek z zapięciami szyfrowanymi - można je łatwo przeciąć,

  • dobrym pomysłem jest ubezpieczenie roweru.

Oficer prasowy KPP w Wołowie
mł. asp. Janusz Rosa
 

 

Powrót na górę strony